Soustruhy na železniční dvojkolí jsou konstruovány pro opracování dvojkolí jak ve vyvázaném, tak v zabudovaném stavu. Soustruhy slouží převážně pro údržbu moderních tramvají nebo lokomotiv.

Podpodlahové soustruhy na železniční dvojkolí umožňují obrábění dvojkolí v zabudovaném stavu – do pracoviště vjede celá lokomotiva nebo tramvaj. Díky tomu je možné výrazně zkrátit vedlejší časy. Stroje jsou vyráběny ve dvou verzích:

  • jednoduchá verze pro souběžné zpracování dvou kol jednoho dvojkolí
  • tandem verze, kde je možné opracovávat čtyři kola najednou a tak minimalizovat čas odstávky

Portálové provedení je nejvhodnější řešení pro velmi vysoké výrobní výkony pro profilování dvojkolí ve vyvázaném stavu. Portál umožňuje opracování kol a brzdových kotoučů. Safop vyvinul a patentoval automatický systém pro opracování dvojkolí se dvěma různými rozchody kol.

Univerzální soustruhy na dvojkolí jsou určeny pro opracování dvojkolí ve vyvázaném stavu. Konstrukčně vychází tyto soustruhy z běžných soustruhů řady HT. Navíc jsou dovybaveny příslušenstvím pro opracování dvojkolí (měření, SW, zvedací zařízení, apod.) Tyto soustruhy mohou být použity také pro běžné soustružnické operace.

Soustruh může být vybaven dvěma suporty pro současné opracování obou kol. Kromě toho má k dispozici zvedací plošinu k naložení a vyložení dvojkolí. Zvláštní pozornost byla věnována samocentrovací upínací desce (tzv.planšajbě) s plovoucím uložením, která byla vyvinuta s ohledem na šetrnost vůči kolům.

Následující opracování může být provedeno v automatickém cyklu:

  • reprofilace nových a opotřebovaných soukolí
  • reprofilace opotřebovanějších soukolí
  • opracování kolových obručí a vedlejších stran
  • opracování brzdových kotoučů
  • opracování věncových stop
  • opracování uložení
  • kompletní opracování hřídelů

 

Více informací najdete na stránkach Safop.com